About

Jom Jadi Kawan!!

Tuesday 3 July 2012

Aku dan Durian

Baju telah ku lipat dan masukkan ke dalam beg Adidas yang dibeli di gerbang malam Ipoh. Aku berharap perjalanan kali ini membawa makna kepada diriku.

Aku telah merancang untuk pergi ke kebun durian di Tapah milik jiran sebelah rumah aku, mungkin jika ada rezeki aku mahu menyambut durian gugur. Belum ada yang mampu menyambut durian gugur. Aku orang yang pertama.

"Mak, tolong ambil helmet dalam bilik." aku meminta pertolongan mak sebab aku malas nak buka kasut yang telah disarungkan.

Aku berharap perjalanan kali ini indah bak pelangi selepas hujan.

Tiba-tiba.............

Hujan turun dengan lebatnya.

Aku mengambil keputusan untuk naik ke rumah, masuk ke bilik dan terus tidur.

Begitulah ceritanya durian aku.

p/s : tidur merupakan aktiviti paling lasak ketika hujan.






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...