About

Jom Jadi Kawan!!

Saturday 13 August 2011

Kelebihan tangan kidal


Assalamualaikum,



Kidal bermaksud menjalankan aktiviti harian menggunakan tangan kiri. Pelik ke semua tu? Normal ke? Sebenarnya orang yang kidal ni merupakan orang yang perlu berusaha lebih daripada mereka yang menggunakan tangan kanan.

Aku salah seorang yang bertangan kidal kehidupan macam biasa, tak ada masalah langsung. Cuma berbeza tangan ketika melakukan kerja. Semua aktiviti dilakukan menggunakan tangan kiri melainkan makan. :) Kalau makan pun tangan kiri tu melampau namanya.

Selalu aku dengar orang kata tangan kidal pandai melukis dan bijak mengira. Betul ke? Kalau ikut diri aku yang sebenar, bab mengira aku setuju tapi bab melukis tu aku memang tak setuju. Sebab aku ni tak pandai melukis. Haha

Orang yang bertangan kidal yang terkenal antaranya Jimi Hendrix, Barrack Obama, Bill Gates. Kalau di Malaysia kita ada Man Kidal.

Dengan tangan kidal ini kita boleh mengoncang dunia. Haha

Selamat Berkidal Semua.  -..-

5 comments:

  1. baru tahu tadi hari kidal...

    tapi dah wish dekat adik sebab dia kidal..ehheh

    ReplyDelete
  2. Hehe dia pun kidal ek? Terer melukis tak?Huhu

    ReplyDelete
  3. susah doe jd kidal..
    ak pun salah sorang...

    ReplyDelete
  4. Ow,ang mesti pandai melukis kan ardy?Hehe

    ReplyDelete
  5. Saya pun. Tapi tak tere lukis, tak tere kira, tere masak. Haha.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...