About

Jom Jadi Kawan!!

Friday, 19 August 2011

Harga Semasa Cicak Tokek?


Salam,



Zaman dulu-dulu cicak tokek ni aku lastik je sebab orang kata malam jumaat sunat lastik cicak. Tapi zaman sekarang nih cicak tokek tu orang berebut-rebut nak jual sebab boleh kaya sekelip mata.

Baru-baru ini Majlis Fatwa mengeluarkan fatwa haram memakan cicak tokek dan menjadikan cicak tokek sebagai ubat.

Harga semasa cicak tokek berapa 200 gram?

HARGA BELI: KOREAN MASTER DEALER MEMBELI TOKEK SAIZ BESAR:
/>BERAT 200 Gram KE ATAS = RM3,000
/>BERAT 250 Gram KE ATAS = RM5,000
/>BERAT 280 Gram KE ATAS = RM8,000
/>BERAT 300 Gram KE ATAS = RM150,000
/>BERAT 500 Gram KE ATAS = RM500,000 - RM4 JUTA
/>BERAT 1 KG KE ATAS = RM5 JUTA - RM10 JUTA

HARGA TERKINI GERMANY BROKER:
220GM-249GM = RM5000
250GM-279GM = RM10,000
280GM-299GM = RM20,000
300GM-499GM = RM300,000.00
500GM-999GM = RM900,000.00
1 KG KE ATAS = RM5 JUTA - RM20 JUTA
TOKEK BATU 500GM - 2KG = RM30,000 - RM60,000      



Boleh beli sebijik Lancer kalau macam nih tapi benda dah haram tak kan kita nak buat jugak kot kan?



5 comments:

  1. mahal gila harga cicak geli neh...hehe

    ReplyDelete
  2. tak pernah jumpa cicak ni ..mana lah dia menyorok grr

    ReplyDelete
  3. Ila : sebab geli tu yg mahal..;p

    Qaseh : cari je bawah almari kat rumah kampung..sebab rumah tok saya ada..hehe

    ReplyDelete
  4. Salam;
    benda tu sekarang susah nak jumpa sebab tu harganya gila babi..kalau ada jumpapun besar ibu kaki je..

    ReplyDelete
  5. Yusuf..
    tu la pasal, kecik2 je pun yg ada..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...