About

Jom Jadi Kawan!!

Tuesday 18 December 2012

Cinta Dan Asrul

"Cinta! Tolong jangan tinggalkan aku.Aku merayu kepadamu. Jika engkau pergi meninggalkan aku hanya kerana dia lebih berharta daripada aku, aku yakin kau telah membuat kesilapan paling besar dalam hidup kau." kata Asrul.

Selepas Asrul meluahkan kata-kata itu, Cinta terus pergi tanpa mengendahkan apa yang diperkatakan oleh Asrul.

*3 tahun kemudian*

Asrul seperti biasa akan memandu kereta Proton Wira miliknya untuk ke tempat kerja. Kereta itulah yang digunakan sejak mula bercinta dengan Cinta hinggalah sekarang. Keadaan kereta itu masih elok cuma terdapat sedikit calar balar akibat perbuatan budak nakal di flat tempatnya tinggal.

Setibanya di tempat kerja, Asrul telah didatangi oleh dua orang lelaki yang tidak dikenalinya.

"Awak Asrul kan?" soal lelaki tua yang kelihatan sedikit berumur dan mempunyai misai yang lebat.

"Ya. Saya Asrul. Pakcik ni siapa?" Asrul menyoal semula sambil tersenyum. Asrul memang peramah orangnya dan tidak lokek dek senyuman.

"Pakcik ni sebenarnya datang membawa khabar berita. Cinta kekasih kamu dulu sedang sakit dan berada di wad." luah pakcik itu sambil memandang tepat ke mata Asrul.

Asrul tidak bertanya panjang lalu terus mengikut mereka ke hospital dimana tempat Cinta menerima rawatan.

Asrul masih menyayangi Cinta walaupun Asrul pernah dikhianati suatu ketika dahulu.

"Cinta sakit apa ni?" soal Asrul lembut.

Sebenarnya sejak berpisah dengan Asrul dahulu, hidup Cinta telah tidak bahagia seperti biasa. Dia sering kali dipukul oleh teman lelakinya yang panas baran.

Boleh dikatakan setiap hari Cinta dipukul sekiranya Cinta tidak mahu mengikut kemahuan teman lelakinya.

"Cinta minta maaf sebab tinggalkan Asrul dulu. Cinta tahu As mesti tak dapat maafkan Cinta." luah Cinta sambil menanggis teresak-esak.

Jauh disudut hati Asrul untuk tidak memaafkan Cinta. Selepas peristiwa itu mereka berdua telah mengikat tali pertunangan dan saling berjanji untuk setia dan membina hidup bahagia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...